Klára Kotilová

Český učitelský ústav v Českých Budějovicích v letech 1920-1948

Diplomová práce seznamuje čtenáře s Českým učitelským ústavem v Českých Budějovicích v období let 1920-1948. Práce vznikla na základě studia literatury a pramenů uložených v archivu SOkA České Budějovice a SOkA Tábor.

V úvodu práce je zaznamenáno jak vymezení tématu a zaměření práce, tak přehled a stručné zhodnocení nejdůležitější literatury a pramenů. Druhá kapitola se zabývá vývojem československého školství v letech 1918-1948 a následující kapitola se věnuje učitelskému vzdělávání ve stejném časovém období. Čtvrtá kapitola zachycuje dění na českobudějovickém učitelském ústavu v letech 1920-1948. Seznamuje s vývojem ústavu ve zmíněném období, s organizací výuky během školního roku, hodnocením studentů a přehledem vyučovaných předmětů. Dále je zde uvedena analýza studentů z hlediska jejich počtu, teritoriálního a sociálního původu. Analýza je též zaměřena na učitele českobudějovického učitelského ústavu, jejich počet, funkce a délku působnosti na ústavu.

Nedílnou součást diplomové práce představuje soubor příloh, které dokládají konstatování a závěry uvedené v předchozím textu. Závěr přináší stručné shrnutí nejdůležitějších údajů obsažených v diplomové práci.

 

The Czech Training College in České Budějovice in years 1920-1948

The present thesis reports on the Czech training college in České Budějovice in the period from 1920 till 1948. The thesis is based on literature and archive records kept in state archives České Budějovice and state archives Tábor.

The thesis firstly delineates the aim and focus and reviews the key literature and source texts. The second part covers the development of czechoslovak education system in 1918-1948 and the following chapter is dedicated to teacher in career development practiced in the period. The life in Czech training college in České Budějovice in years 1920-1948 is depicted in chapter four, where the introduction is provided to developments in the college in the period surveyed organisation of lectures during academic year, assesment of students' performance and an overview of subjects taught. Furthermore, the fourt chapter includes an analysis of students from the viewpoint of their numbers, territorial origin and social status. The analysis also focuses on lectures of the Czech training college in České Budějovice, their number, resposibilities and the length of their tenure. A set of annexes, corroborating the statements and conclusins in the text, represents an integral part thereof.

 

Formátovat stránku pro tisk

Zpět na začátek

design by H A L A M A
webmaster Jan Pokorný